Vietējās sabiedrības iesaistīšanas veidi tūrisma politikas veidošanā un lēmumu pieņemšanā:
- Semināru un konferenču organizēšana
- Komiteju un darba grupu veidošana
- Apmācības
- Sabiedrības vai īpašu interešu grupu intervēšana vai aptaujāšana
- Konsultatīvās padomes
- Sabiedriskās apspriešanas
- Pastāvīga civilās sabiedrības pārstāvju foruma vai tīkla izveidošana
Daži vispārēji noteikumi sabiedrības iesaistīšanai:
- Jāinformē un jāizglīto cilvēki par to, kāpēc viņiem būtu jāiesaistās
- Visai informācijai jābūt skaidrai un jāizvairās no profesionālā žargona lietošanas
- Visiem dalībniekiem jābūt skaidram, ko no viņiem gaida, tāpēc jānosaka skaidras robežas un noteikumi
- Jāizveido laba saziņas sistēma ar kontaktpersonu
- Sabiedrības iesaistīšanu jāsāk pēc iespējas ātrāk, jo ļoti iespējams, ka tā aizņems vairāk laika nekā gaidīts
- Jāiesaista dažādi cilvēki, nevis tikai viens pārstāvis
- Nepieciešama plaša sludinājumu publicēšana un reklamēšana, lai panāktu dažādu cilvēku iesaistīšanos; nevar iesaistīt tikai tos, kas piedalījušies jau iepriekš
- Jāpārdomā transporta iespējas, laiks un tikšanās vieta vai tas visiem būs vienādi pieejams
- Katram, kam ir interese, ir jābūt pārstāvētam jau no paša sākuma
- Visiem dalībniekiem ir jābūt vienlīdzīgiem