Tūrisms ir atkarīgs no galamērķa primāro resursu pievilcības spēka:
- Dabas resursi (klimats, ainava, ekosistēmas)
- Kultūras resursi (pilsētmantojums, māksla, arheoloģiskās vērtības, tradīcijas, zinātnes vērtības, tautas amatniecība un subkulturāli veidojumi)
- Sociālie resursi (potenciālie tūrisma attīstītāji ar sociāl-demogrāfiskām raksturiezīmēm, spējas, finansu kapitāls, zināšanas, veselībasvidesīpašuma drošības sistēma, vietējās sabiedrības intereses u.c.)
Bez tam tūrisma galamērķiem ir arī sekundārie resursi:
- Naktsmāju sektors (viesnīcas, moteļi, kempingi, viesu mājas u.c.)
- Ēdināšanas sektors (kafejnīcas, restorāni, bistro u.c.)
- Ceļojumu organizēšanas sektors (aģentūras, tūroperatori u.c.)
- Transporta sektors (lidmašīnas, kuģi, vilcieni, autobusi u.c.)
- Izklaides sektors (azartspēles, diskotēkas u.c.)
- Informācijas sektors (tūrisma informācijas tīkli)
- Papildus pakalpojumi, aprīkojums un pakalpojumu infrastruktūra
|
|