Ilgstspējīgs tūrisms

 

 

Tūrisma resursi

 

Tūrisms ir atkarīgs no galamērķa primāro resursu pievilcības spēka:

  • Dabas resursi (klimats, ainava, ekosistēmas)
  • Kultūras resursi (pilsētmantojums, māksla, arheoloģiskās vērtības, tradīcijas, zinātnes vērtības, tautas amatniecība un subkulturāli veidojumi)
  • Sociālie resursi (potenciālie tūrisma attīstītāji ar sociāl-demogrāfiskām raksturiezīmēm, spējas, finansu kapitāls, zināšanas, veselības–vides–īpašuma drošības sistēma, vietējās sabiedrības intereses u.c.)

Bez tam tūrisma galamērķiem ir arī sekundārie resursi:

  • Naktsmāju sektors (viesnīcas, moteļi, kempingi, viesu mājas u.c.)
  • Ēdināšanas sektors (kafejnīcas, restorāni, bistro u.c.)
  • Ceļojumu organizēšanas sektors (aģentūras, tūroperatori u.c.)
  • Transporta sektors (lidmašīnas, kuģi, vilcieni, autobusi u.c.)
  • Izklaides sektors (azartspēles, diskotēkas u.c.)
  • Informācijas sektors (tūrisma informācijas tīkli)
  • Papildus pakalpojumi, aprīkojums un pakalpojumu infrastruktūra

 

 

 

Mamaja - Rumānija

 

AtpakaļTālāk