Politikas InstrumentiKad individuālie projekti ir novērtēti un lēmumi ir pieņemti, sākas īstenošana. Projektu īstenošanai ir jābūt atbalstītai ar politikas instrumentiem. Tos var papildināt brīvprātīgas vienošanās starp dažādām pusēm, lai sasniegtu vides vai dabas aizsardzības mērķus. Politikas instrumentus var sadalīt divās plašās grupās: normatīvie un ekonomiskie. UNEP95 sniedz sekojošās vadlīnijas šiem instrumentiem:
|
Normatīvie instrumentiNoteikumi nosaka, kas ir un kas nav atļauts attiecībā uz piekrastes zonas aktivitātēm. Noteikumi ir izmantoti tur, kur tirgus mehānismi nepastāv vai ir vāji. Piemēri: nav atļauts celt māju pludmalē, atkritumus var izmest tikai oficiālajā izgāztuvē, izklaides makšķerēšana ir atļauta ne tuvāk kā 100 metrus no vidējā zema ūdens līmeņa. Noteikumu ieiešanai ir jāatceras sekojošais:
Aizlieguma līnijas ir krastam paralēlas līnijas, aiz kurām jūras pusē nav atļauts būvēt mājas vai citas ēkas. Šī līnija parasti tiek definēta kā attālums no aktīvās pludmales vai kāpām. Mīkstināšanas vai aizvietošanas
noteikumi ir nepieciešami, ja noteikto būvju vai infrastruktūras celtniecība ir ļoti būtiska iedzīvotājiem vai valstij (piemēram, vētras viļņu barjera) un negatīvus efektus nevar novērst. Negatīvie efekti ir jāsamīkstina pēc iespējas vairāk un jārāda kompensējošie piekrastes resursi. |
Zonēšanas piemērs: TurcijaCitāts no Ozhan96: Likumdošana dod krasta līnijas un krasta definējumus. Krasta līnija ir definēta kā līnija, gar kuru ūdens skar zemi jūru, dabisko vai mākslīgo ezeru un upju krastos, izņemot plūdu periodus. Krasts ir teritorija starp krasta līniju un krasta malas līniju, kas ir definēta kā dabiska smilšainas pludmales, grants pludmales, klinšu, akmeņu, purva, mitrāja un līdzīgu zonu dabiskā robeža, kura ir radīta ar ūdens kustību zemes virzienā sākot no krasta līnijas. [...] Krasta joslai ir jābūt vismaz 100m platai horizontāli, sākot no krasta malas līnijas. [Lasiet vēl]. |
Ekonomiskie instrumentiPrincipā, šie instrumenti nozīmē, ka lietotāji maksā par piekrastes resursu izmantošanu, maksā pat vairāk par negatīvu efektu, ko viņu izmantošana atstāj uz citiem izmantošanas veidiem, un ka dažreiz viņiem maksā par negatīvu efektu samazināšanu. Metode, ko izmanto arvien biežāk, ir resursu cenas noteikšana: cenas noteikšana, kas atspoguļo to kombinēto un vides lietošanu. Tādā veidā lietotāji maksā par piekrastes resursu izmantošanu. Resursu cenu noteikšanas rezultāts var būt:
|