ASV vienmēr ir bijis daudz zemes. Turklāt, ASV pilsoņiem piemīt izteiktāka brīvības izjuta, kas ietver katra cilvēka pilnas tiesības izmantot viņa/s īpašumu tā, kā viņš/a vēlas. Kamēr telpa nav rets resurss, šī sistēma darbojas diezgan veiksmīgi.
Taču, iedzīvotāju skaita pieauguma un ekstremālās slodzes uz piekrastes zonām dēļ, arī ASV telpa ir kļuvusi par retu resursu. Tāpēc parādījās nepieciešamība plānot resursu izmantošanu, galvenokārt piekrastes teritorijās. Līdztekus apziņai par vides ievainojamību, ASV sākās (piekrastes) telpisko resursu izmantošanas plānošana. Faktiski, šī attīstība bija diezgan līdzīga telpiskajai plānošanai Eiropā, bet norobežojās ar piekrasti. Tas noveda pie ASV Piekrastes Zonas Pārvaldības Akta 1972. gadā, kas principā ir skeleta likums un kas pieprasa štatiem izveidot PZP iestādi.
Turpmākos gados daudz darba tika izdarīts par tēmu, kādā veidā šo iestādi var izveidot, un kā īstenot plānošanu. Tāpēc Piekrastes Zonas Pārvaldībai ASV ir stiprs fokuss uz institucionālajiem aspektiem.
Turpmākos gados daudz darba tika izdarīts par tēmu, kādā veidā šo iestādi var izveidot, un kā īstenot plānošanu. Tāpēc Piekrastes Zonas Pārvaldībai ASV ir stiprs fokuss uz institucionālajiem aspektiem. Eiropā nebija šādas nepieciešamības pēc institucionālās struktūras tāpēc, ka visas nepieciešamās institūcijas jau bija uz vietas. Eiropā trūka labas izpratnes par to, kā dažādas funkcijas mijiedarbojas piekrastes zonā. Vēl viena vāja vieta ir sadarbība starp dažādām iesaistītajām institūcijām. Tāpēc Eiropā PZP ir daudz vairāk nokoncentrējusies uz sistēmisko pieeju.